HTML

nagybetűs ÉLET

Betűszedő vagyok az ÉLET nagybetűs kiadásánál. Jézus tanítványa vagyok, 21. századi és budapesti - számomra ez a nagybetűs ÉLET.

Kapcsolat

Visszajelzéseket e-mailben is szívesen veszek: betuszedo@index.hu

El Mondo

Nincs megjeleníthető elem

2010.08.06. 08:00 Betűszedő

Nem vagyok vallású

Címkék: vallás jézus biblia kereszténység tanítványság

Néhány hete az egyik kolléganőmnek azt találtam mondani, hogy valláspukkasztó vagyok. Magyarázkodok: amikor valaki megkérdezi, hogy milyen vallású vagyok , legszívesebben azt mondanám, hogy egyáltalán nem vagyok vallású. Nem tartom magam vallásos embernek - csak Jézus tanítványa vagyok.

A vallások szabályokat, listákat tesznek az emberek elé: ha ezt meg ezt teszed, akkor OK vagy. Módszereket adnak, amivel szerintük elérhető, megtalálható Isten. A legszűkebb értelemben vett kereszténység - vagyis az, ha valaki Jézus tanítványa - egyáltalán nem erről szól. A vallás arról szól, mi hogyan érhetjük el Istent - az igazi kereszténység arról szól, hogy Isten hogy ért el minket. (Nem nekünk kell fölmászni a hegyre valamilyen vallás útján, mint a népszerű ábra mutatja, hanem Isten jött le a hegyről.)

Sokan úgy gondolják, hogy mind Jézus, mind a Biblia törvényekről beszélnek, meg arról, hogy járni kell templomba, és természetesen adakozni. Pedig ő arról beszélt, hogy Isten létezik, szereti az embereket, és fel szeretné venni a KAPCSOLATOT mindenkivel, aki nyitott erre.

Anne Rice, a 12 részt megért Vámpírkrónikák regénysorozat szerzője néhány napja a Facebook oldalán kürtölte közhírré, hogy kilép a kereszténységből. Mint írja, továbbra is szeretne “elkötelezett maradni Krisztus felé”, de nem akar a része lenni egy ilyen ellenséges, vitatkozó, ellenséges és “méltán népszerűtlen” csoportnak. Azt hiszem, neki is a vallásból lett elege. Nem csodálom.

Szerintem Jézus tanítványának lenni nem vallásosság - hanem maga a nagybetűs ÉLET. Ez a blog erről fog szólni. Mindig kíváncsian várom a megjegyzéseiteket.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nagybetus-elet.blog.hu/api/trackback/id/tr82195590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

saihulud 2011.04.27. 07:17:09

Tetszett ez a régi bejegyzés.

Én inkább úgy fogalmaznék, hogy van az egyház és a vallás. Szerintem Anne Rice-nak, neked és még rengeteg embernek nem a vallásból lett elege, hanem az egyházból.
süti beállítások módosítása